Thursday, August 26

kisah suatu petang...

alhamdullilah...
dah masuk penghujung fasa ke-2 Ramadan 1431..
waluapun dlm masa yg sama  asaimen pun bertalu2 dtg..
ari first day sbmit tbi n tbm...
kbetulan lak arni ari khmis,
cm biasa,
rumateku dak kelantan kelik umah..
lau ak duk mktb kdri pon ak blik kot..
erm..
cm biasa,solo lg...
insyAllah... 
dpt manfaatkn cuti ni wat siapkan asaimen n hbiskan Al-Furqan Qareem..
nway,
mood arini mmg trase nk balik,
sedey gk rumate balik,;(..


Thursday, August 12

لا تحزن إن الله معنا


لا تحزن إن الله معنا
Janganlah kamu bersedih kerana Allah (SWT) bersama kita



Iman itu indah
andai kau menghiasinya dengan taqwa & taat.

Islam itu indah
andai kau tahu bagaimana untuk menghormatinya
& menuruti segala perintahNya serta meninggalkan laranganNya.

Teman itu mulia
jika dia mengetuai perjalanan kita menuju kepadaNya dengan benar.

Wanita itu cantik
andai akhlaknya mulia, mempunyai peribadi yang tinggi,
menjaga maruahnya dan suci hatinya daripada noda..

Jika satu hari kau rasa kau akan terjatuh,
ingatlah bahawa Allah ada disebelahmu,
dan sentiasa memberikan kau semangat untuk terus dan terus bangun.

Jika satu hari kau rasa kau akan gagal,
ingatlah bahawa kegagalan itu adalah satu ujian.

Jika satu hari kau rasa kau tidak akan lulus ujian Tuhan ini,
janganlah kau berputus asa,
ujian Tuhan memanglah berat,
tetapi hasilnya adalah untukmu,
dan tiada lain, hanya untukmu,
kau akan mendapat darjat yang tinggi disisiNya..

Jika satu hari kau rasa kau tidak punya teman untuk mendengarkan masalahmu,
ingatlah bahawa Allah itu Maha Mendengar,
ceritakanlah segala apa yang kau mahu,
Dia pasti mendengar rintihan hatimu
dan membantumu dalam apa jua bentuk bantuan..

Jika satu hari kau rasa bosan dengan hidup,
bacalah Al Quran, hayatilah maksud disebaliknya,
sesungguhnya umat sebelummu,
lebih dasyat hidup mereka dari kehidupanmu...

Jika satu hari kau sudah bertaubat,
tetapi kau dicela, difitnah, aibmu diceritakan di mana mana,
dan memburuk-burukkan mu,
sabarlah tenanglah

Kerana Allah Maha Mengetahui dan Maha Memahami.
Endahkan mereka kerana mulut manusia tidak boleh ditutup.
Biarkan mereka mengambil alih dosamu
dan kau ambillah pahala mereka seperti yang dijanjikan...

Monday, August 9

First tRial..

NaSI g0reNg..tutt..tutt..

bahan-bahannye ialah...


ikan bilis,perehcah,nasi putih,minyak,fish ball,biji telur ,lada 2biji(petik di halaman blok)
sdikit garam,kicap,,,,bwg lupe nk beli..,=p



ikan bilis yg dipenyek

fish ball yg dip0tonG

telur ayam

cara  memasak...

1~panaskan minyak....
2~ikan bilis dig0reng hingga sebati



3~fish ball+telur+garam+kicap+cili


4~letak nasi n kicap secebis......

sedia dimakan....


alhamdulilah....
boleh r makn lam 10 org kat ostel ni...
walup0n bhn sdikit xcukup,nway kenyang gk,
next time wat lg,
InsyAllah....
syukr0N kpd yg trlibat....
wawa,wani,pqAh,aisyah..=)






Tuesday, August 3

Ramadhan makin hampir ke destinasi..


ibarat kereta yang memotong dengan pantas.. siapa yang masih lagi di gear 1 sekarang, pastikan anda telah mencapai pada gear 5, dan sesiapa yang sudah berada pada gear 5, pastikan anda mantain sehingga Ramadhan yang bakal menjelma tidak lama lagi..

ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna
*mambai dan raihan..

doa-doakanlah moga2 kita mampu bertemu lagi dengan ramadhan akan datang ini kerna ramai je manusia yang tak sempat rasa nak bertemu bakal ramadhan akan datang dek awal dicabut nyawa...

"Ya Allah, sampaikanlah aku dalam bulan ramadhan, berkati lah bulan syaban.." ameen.

Followers