Friday, March 18

MUslimAhku sayAnG~


 
Nota buat muslimah~

Duhai muslimahku sayang..
Nasihat ini kulayangkan buat diriku jua dirimu..peliharalah auratmu sebaik-baiknya..yang zahir di alam realiti mahupun di alam maya, usah biarkan ianya tertutup..namun hakikatnya terbuka dan tersingkap.

...'yang tertutup dan terhijab itu lebih baik, cantik dan berharga' insyaAllah dengan kehendakNya.

Bersungguh-sungguhlah memelihara akhlak dan auratmu hatta wajahmu yang dibolehkan untuk dipamerkan..cukuplah ia diperlihatkan pada yang berhak, peliharalah ia sebagaimana engkau memelihara agama dan solatmu..wajah yang kausucikan dengan wuduk untukNya, punya cahaya yang berseri, usah padamkan cahaya itu di wajahmu..kautundukkan wajah ketika menghadapNya, alangkah bertambah indahnya,jika ia sentiasa tunduk dipelihara..

Malulah padaNya..engkau malu dan tunduk penuh kerendahan tatkala sujud padaNya..namun, malu itu usah kau biarkan hilang tatkala menghadapi dunia..mahukah engkau jauh dariNya?? detik itu segala kebaikan dan keselamatan akan berlalu pergi darimu..mungkin fitnah bakal mencalar hatimu..fikir-fikirkanlah duhai muslimahku..

Jagalah auratmu jua sahabat-sahabatmu, engkau akan sentiasa bernilai walaupun tertutup..akan ada pahala dan ketinggian mengiringimu..mungkin dirimu tidak punya kecantikan di pandangan manusia, namun percayalah keluhuran dan kesucian hati yang kau pelihara untuk agamaNya yg ada padamu..itulah hakikat kecantikan sebenar..cukuplah keistimewaan itu kaumanfaatkan sebagai ibadah untuk Allah saat ini. Dialah sebaik-baik teman dan pembalas rasa cinta.
Berpeganglah pada hijab. Dan janganlah kamu tergoda oleh pengumbar fitnah yang bertujuan memerangi hijab atau mengecilkan dari bentuknya. Sebab ia ingin menjadikanmu jahat. Sebagaimana firman Allah:
Sedang orang-orang yang mengikuti hawa nafsunya bermaksud supaya kamu berpaling sejauh jauhnya (dari kebenaran). " (An-Nisaa': 27)

 sungguh aku mencintaimu duhai muslimahku..♥♥

"Sesungguhnya hijab menjagamu dari pandangan yang beracun. Pandangan yang berasal dari penyakit hati dan penyakit kemanusiaan. Hijab memutuskan darimu ketamakan yang berapi-api".

Friday, March 11

MaC 2011



Dengan  nama  Allah yang Maha Pemurah  lagi  Maha Penyayang...
Alhmdlh,.sedar xsedar kita dah  prtngahan  bln 3...
skjap  je  masa berlalu,.,so, sama2la manfaatkan  ruang  dan  peluang  ada untuk kita menikmati keindahan dunia ciptaanNya bgi  mencari  bekalan untuk ke  Alam  seterusya..
oke,memandangkan  ni kali  pertama  saya  pos  untk bln 3 ni,
maka saya  bawakan  3 agenda  yang  telah  berlaku pd  bln mac  ini...

AGENDA 1 : FORUM BICARA  HATI "HATIKU MILIK SIAPA'"

alhamdullilah...
sangat bersyukur + seronok dapat  menghadirkan diri dalam  forum ni,
siapa  xkenal dengan Ustazah  Fatimah Syarha & suaminya Dr Farhan,
kebetulan minggu tu incik roomate  saya  baru  bawa  kereta saga ayahnya,
so, tanpa  melepaskan  peluang, kami  ke USMKK  untuk  join  program ni..

actlly, saya  kurang mengenali  Dr  Farhan ni,
kalau  ustzh  fatimah  tu dah  kenal sejak  duk sekolah lagi,
plus, akak fatimah  ni senior  kat  sek dulu (walaupun xsempat jumpa),
tp ad la chemstry jgk kn,=)..

forum  tu sgt  best,
banyak  betul  permata-permata  yang  dicurahkan  oleh  ustazah  tersebut,
beliau  mengupas  ttg  konsep  cinta  yang  sering  disalah  ertikan,
bermula  drpd  cinta  kpd  ALLAH,Rasul, dan dalam  kalangan  manusia,
namun, kami  xsempat  follow smpai  hbis forus  ni,
dsebabkan  gate  mktb  ttp  kol  11,
so agak  terkilan  la  kat  situ,
apepon at least  dpt  gk jmpa  ngan ustzah tu pon ok,
orngnye kocik je, tapi  suaranye  mampu  menggegarkan  dwn usm tu,..


DR FARHAN DAN USTAZAH FATIMAH SYARHA
AGENDA 2: KONSERT KESENIAN ISLAM

SEMPENA MAULIDUR RASUL

Next, kat  dewan wawasan  ipgkb lak,
sebenarnye  program ni da brtgguh  degn tarikh  asalnye,
tarikh  asal mualidur rasul  kan 15hb,
biasa la, lau  program  gini mesti ad je mehnah2 nya,
namun  pd  tarikh  yg  disebutkan  diatas prigram  ni djln kan  dgn jayanya...
tahniah  kp suma yang  trlibat  iaitu  semua  ahli2 PIM khususnya LDT..

AGENDA 3: KEJOHANAN OLAHRAGA  TAHUNAN
KOT KALI KE-29 YANG  BERLANGSUNG  PADA 9 APRIL 2011
yEAH, kot  ni telah  mengeratkan hubungan  antara  junior n senior kat  mktb tu,
bermula  pada hari  sukantara  yang djalankan  2x smgu,
kita merancang,Dia pun merancang,Namun Dia lebih  tahu  segala-galanya...
pd hari kot  tu, renyai2 la hujan  turun  membasahi  pdg ipgkkb,
tp Alhmdlh,,skjap  je,
n kot berjalan  dgn  jayanya..

JUARA
RUMAH BINTANG mewakili rumah BIRU

NAIB JUARA
RUMAH TAHAN mewakili rumah HIJAU

RUMAH  KINABALU  mewakili rumah KUNING
&
RUMAH LEDANG mewakili rumah MERAH
 tahniah bintang kerna bersinar yg gayanya..also to tahan , kinabalu n ledang.. n congraz to penganjur yg berjaya jayakan KOT wlaupun hujan...
oke, selamat bercuti  n semoga kita sama2 dapat mengecapi kebahagiaan bersama keluarga tercinta sewaktu cuti ini, insyAllah.... Amiin.. xlupa juga kpd smua guru pelatih yg bakal  ber sbe dan praktikum..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jazakumullah khairan kathiraa..^_^

Followers