Saturday, April 27

kisah bintang brsama 5 usaha



Kelmarin dapat task dari murid:

“Cikgu, malam nanti cikgu cuba kira bintang di langit. Esok bagitahu saya. “

Ok.

Hari ni:

“Cikgu tengok tak bintang semalam?”

Tengok.

“Banyak tak?”

Banyak, beribu riban.

“Kalau cikgu nak tahu, banyak tu lah saya sayang kat cikgu. Jadi, cikgu tak payahlah pergi dari sini. Cikgu teruslah mengajar kat sekolah ni. Saya janji lepas ni saya tak nak nakal-nakal dah. Please cikgu.”

~touched..huk3

Monday, April 22

Fitrah Cinta!


Kalau nak kata cinta itu fitrah,
marah juga adalah fitrah,
maka apakah kita boleh marah suka-suka?
Begitulah Islam turun sebagai 'pengawal'.

Islam tidak mengharamkan marah,
tetapi marah perlu kena pada tempatnya.
Islam tidak mengharamkan cinta,
tetapi cinta ada caranya.

Jangan tersasar.
Kerana cinta yang tersasar hanya membawa fitnah semata-mata.


*sharing is caring

Sunday, April 21

oh Gwiyomi!!



No offense kalo org kate lagu gwiyomi chomel.

tp bukan satu sebab utk dijaja muka sendiri.

kecantikan wanita ini bukan untuk dikongsi dan ditatap untuk semua mata2

tp hak EXCLUSIVE seorang suami dengan makna tatapan kasih serta nilai IBADAH.

kalau dibuat dibuat, dilike dan dishare berapa nilai PAHALA yang diterima?

dibuat atas dasar suka-suka adalah sia-sia.

sedar tak sedar nilai RIAK dan UJUB mula subur.

lama kelamaan hati MATI!

bila ditegur rasa tercabar.

dan disitu BAHAYA yang sebenarnya.

selalulah diingat 'KECANTIKAN SEBENAR ADALAH MALU'

#copypasta

Thursday, April 11

Wuduk berkualiti :)


Ketika Ambil Wuduk niatkanlah dalam hati




1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan,
"Ya Allah, ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".

... 2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu
dengan,
... "Ya Allah, putihkanlah >mukaku di akhirat kelak,
Janganlah Kau hitamkan muka ku ini".

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah
kamu dengan,
"Ya Allah, berikanlah hisab-hisab ku di tangan
kanan ku ini".

4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu
dengan,
"Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab-hisab ku di
tangan kiri ku ini".

5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu
dengan,
"Ya Allah, lindunglah daku dari terik matahari di
padang Masyar dengan Arasy Mu".

6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu
dengan,
"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini".

7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu
dengan.
"Ya Allah, Jangan gelincirkan kakiku ketika aku melintasi titian
Siratul Mustaqqim nanti".

8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu
dengan,
"Ya Allah, "Ya Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat-tempat maksiat serta ampunlah dosa2 aku".

Nota:
Jika rasa susah sangat hendak ingat semua itu, maka buat permulaan buat yang no 7 sahaja dulu pun tidak mengapa ya.

Silalah SHARE untuk kebaikan bersama.

Followers