Friday, March 18

MUslimAhku sayAnG~


 
Nota buat muslimah~

Duhai muslimahku sayang..
Nasihat ini kulayangkan buat diriku jua dirimu..peliharalah auratmu sebaik-baiknya..yang zahir di alam realiti mahupun di alam maya, usah biarkan ianya tertutup..namun hakikatnya terbuka dan tersingkap.

...'yang tertutup dan terhijab itu lebih baik, cantik dan berharga' insyaAllah dengan kehendakNya.

Bersungguh-sungguhlah memelihara akhlak dan auratmu hatta wajahmu yang dibolehkan untuk dipamerkan..cukuplah ia diperlihatkan pada yang berhak, peliharalah ia sebagaimana engkau memelihara agama dan solatmu..wajah yang kausucikan dengan wuduk untukNya, punya cahaya yang berseri, usah padamkan cahaya itu di wajahmu..kautundukkan wajah ketika menghadapNya, alangkah bertambah indahnya,jika ia sentiasa tunduk dipelihara..

Malulah padaNya..engkau malu dan tunduk penuh kerendahan tatkala sujud padaNya..namun, malu itu usah kau biarkan hilang tatkala menghadapi dunia..mahukah engkau jauh dariNya?? detik itu segala kebaikan dan keselamatan akan berlalu pergi darimu..mungkin fitnah bakal mencalar hatimu..fikir-fikirkanlah duhai muslimahku..

Jagalah auratmu jua sahabat-sahabatmu, engkau akan sentiasa bernilai walaupun tertutup..akan ada pahala dan ketinggian mengiringimu..mungkin dirimu tidak punya kecantikan di pandangan manusia, namun percayalah keluhuran dan kesucian hati yang kau pelihara untuk agamaNya yg ada padamu..itulah hakikat kecantikan sebenar..cukuplah keistimewaan itu kaumanfaatkan sebagai ibadah untuk Allah saat ini. Dialah sebaik-baik teman dan pembalas rasa cinta.
Berpeganglah pada hijab. Dan janganlah kamu tergoda oleh pengumbar fitnah yang bertujuan memerangi hijab atau mengecilkan dari bentuknya. Sebab ia ingin menjadikanmu jahat. Sebagaimana firman Allah:
Sedang orang-orang yang mengikuti hawa nafsunya bermaksud supaya kamu berpaling sejauh jauhnya (dari kebenaran). " (An-Nisaa': 27)

 sungguh aku mencintaimu duhai muslimahku..♥♥

"Sesungguhnya hijab menjagamu dari pandangan yang beracun. Pandangan yang berasal dari penyakit hati dan penyakit kemanusiaan. Hijab memutuskan darimu ketamakan yang berapi-api".

No comments:

Followers