Tuesday, March 19

tadabbur sang pokok

Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa menambahkan lagi keharmonian malam ni.
lagu zikir terapi abg hafiz hamidun pun berkumandang,
nikmat!!!



Eh coppppp! Jap jap,

Jangan lupa, ciptaan Allah ni banyak. sambil jari menaip kije esaimeng yang menggunong,. Sedang manusia sibuk ke sana sini dengan urusan masing-masing, ce kita tengok sang pokok tetap tekun bertasbih memuji kebesaran Allah. Hihi. Malu.

Apa yang ada pada pokok? Apa kaitannya dengan Muslim Super?

Jom kita tadabbur pokok ♥ nak? Firman Allah,

"Tidakkah kamu kamu perhatikan bagaimana Allah telah membuat perumpamaan kalimat yang baik seperti pohon yang baik, akarnya teguh dan cabangnya (menjulang) ke langit,


Pohon itu memberikan buahnya pada setiap musim dengan seizin Rabbnya. Allah membuat perumpamaan-perumpamaan itu untuk manusia supaya mereka selalu ingat."
(14:25)

Hanya pohon yang baik mampu memberi buah yang baik. Pohon yang baik itu pula berasal dari akar dan cabang yang baik. Macam tu jugak manusia, sejahtera akidah dan imannya, akan membuahkan kepada amal dan akhlak yang SUPER!

Jom jadi Muslim Super yang teguh akidahnya!
#Dan lepas ni, jom belajar tadabbur alam banyak-banyak :)


.......................................................................

info Medik:

Doktor cakap, kalau kita makan protein banyak-banyak sikit karbohidrat kita akan jadi laaagi lapar sebab protein stimulate insulin secretion, insulin menyebabkan glucose cepat diserap dalam sel, pastu darah takde glucose, pastu jadi lapar balik.

credit to : Fustateleven

No comments:

Followers