Monday, October 21

jatuh CINTA :)

Best kan jadik muslim? Kita ada Tuhan yang boleh kita mohon pertolongan. Kita ada Tuhan yang kita yakin di tangan Dialah takdir kita terletak. Kita ada Tuhan yang kita mengaku Dialah sebaik-baik perancang. Cuba bayang kalau kita hidup tak bertuhan? Saya selalu fikir, kalaulah saya takde Allah, saya rasa dah lama saya mati sakit jiwa sebab exam. Tapi sebab saya tahu adanya Tuhan yang memberi pahala pada usaha, baru saya rasa kewujudan saya dekat dunia ni berguna.

alhamdulillah, JATUH CINTA dengan AYAT CINTA MAHA PENCIPTA)
siriye berbunga bunga si qolbu kecik ni :)




Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu ingkar kepadaKu. Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Sungguh, Allah beserta orang-orang yang sabar.' [2:152-153]


Allah cakap, 'ya ayyuhal lazi na amanu', bukan 'ya ayyuhannas'. Allah seru orang-oran yang beriman, bukan seru semua manusia. Beza. Kalau kita termasuk dalam kalangan yang beriman, mesti kita akan rasa macam special dan macam nak jawab,'ya Tuhanku.' Allah suruh kita ingat dekat Dia, dan ganjarannya Allah akan ingat dekat kita. What do you expect?

Bayangkan kita pergi konsert opick, dan di tengah lautan manusia yang banyak tu, kita adalah cakap 'hai opick'. Agak-agak, Opick akan ingat tak dekat kita lepas konsert tu? Cam tak kita? Walupun kita berusaha  share video youtube Opick dekat FB, dekat blog, belum tentu Opick akan ingat pada kita. Tapi Allah? Once kita ingat pada Dia, automatik Allah akan ingat balik pada kita. Tawaran mana yang lebih hebat dari tawaran Allah ni wahai diri yang sering lupa? T__T

Dan, Allah ajarkan kita, untuk memohon pertolongan dariNya, maka solatlah. Dan bersabarlah. Dan sesungguhnya, Allah beserta orang-orang yang sabar.

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Followers